Nordisk

(144 Produkter)

  Pris (kr.)

  • kr. - kr.
    Anvend

  Kundeanmeldelser

Valgt:
Telt fra Nordisk
Nordisk

Nordisk - Outdoorbrandet med erfaring

Det skandinaviske selskab Nordisk er opstået i slutningen af 1960’erne fra et selskab for fjer- og dunprodukter. Nordisk brander sig igennem høj kvalitet samt en omfattende produktpalette inden for udendørs tøj og soveposer. Siden 1991 har navnet Nordisk, med en isbjørn som logo, været en garanti for innovative og moderigtige produkter, som nu er spredt til hele verden og værdsat af outdoorentusiaster.

SORTER EFTER
Side1af
3
 
SORTER EFTER
Side1af
3

Nordisk outdoor på campz.dk

Nordisk er et solidt dansk varemærke, som i mange år har leveret udstyr i høj kvalitet til friluftsmarkedet. De producerer udendørstøj, soveposer, telte, rygsække og andet friluftsudstyr til aktive voksne og børn. Firmaet har en lang historie bag sig som en del af Nordisk Fjer, men har siden 1991 været en selvstændig virksomhed. Varemærkets produkter oser af skandinaviske værdier såsom ligefremhed, simpelt design, humor og rene funktionelle linjer. Nordisk er en socialt ansvarlig virksomhed, som prioriterer bæredygtig udvikling og blandt andet ved at være en del af The Business Social Compliance Initiative. BSCI er et netværk af 600 firmaer verden over, der arbejder for at fremme socialt ansvarlig firmapolitik internt og eksternt. Nordisk Finnmark

Om varemærket

Nordisks historie går helt tilbage til 1901, hvor H.O. Lange som var søn af en købmand, startede firmaet under navnet Nordisk Fjerfabrik A/S. Det blev den første danske virksomhed, der arbejdede udelukkende med fjer og dun. Deres produktudvalg var dyner, tæpper og puder og senere også sengetøj og lignende. Virksomheden blev hurtig succesfuld og førende på det internationale marked for dun og fjerprodukter og etablerede filialer i Kina og New York. I 1941 lanceredes den første serie i soveposer i både dun og syntetisk fiber, og det dannede grundlag for fokus friluftsmarkedet, som blev et selvstændigt område i varesortimentet. I 1967 etableredes Nordisk Freizeit, og grunden var lagt for firmaets fremtidige dedikation til friluftsmarkedet. Missionen var fra starten at prioritere innovation, kvalitet og funktionalitet og have dette som centrale værdier i designet af deres produkter. Dette udvikler sig fra 1974 og frem til brandet Caravan. Varesortimentet består i starten af soveposer og liggelagner, i 1977 udvider man med telte og beklædningsgenstande og i 1979 blev rygsække også en del af Caravanserien. I 80'erne gik det endnu hurtigere og alt fra køkkengrej til fodtøj, kompasser, knive og cykeltasker blev inkorporeret på den nu lange liste af produkter. Firmaet spillede en mere og mere dominerende rolle på det europæiske marked for friluftsudstyr og tøj, og var kendt for sit sortiment af moderigtigt og innovative produkter. Nordisk Fjer gik bankerot i 1991, brandet Caravan gik tabt og Nordisk Freizeit fortsatte alene under navnet Nordisk. I 2005 blev virksomheden opkøbt af Erik Møller og to andre. De nye ejere fornyede virksomheden helt fra produktion til logistik, og starter en stærk markedsføring af brandet. Siden 2010 har Nordisk udvidet deres produktion til det europæiske marked ligesom i flere asiatiske lande. Produktionen af varemærkets produkter foregår i fabriksinstallationer i Kina, og gennem deres landekontor kontrolleres produktionsforløbet fra start til slut inden produkterne kommer ud i butikkerne.

Om produkterne fra Nordisk

Virksomheden er som leverandør af eksklusive produkter blevet anerkendt om og om igen, og har gennem tiden modtaget et hav af priser på baggrund af deres produkters veludviklede design, høje standard og funktionalitet. Blandt disse finder man: Red Dot Design Award 2012, iF Design Award 2012, OTS 2011 Novel Award, The Outdoor Industry Award 2011 og Outdoor Kauf Tipp 2011.Nordisk Aluminium Selvom Nordisk i dag er et globalt brand, så træder roden i det skandinaviske igennem i alle deres produkters navne ved at repræsentere et sted, en personlighed og lignende. Teltserien som desuden byder på alt fra festivaltelte til familietelte, er opkaldt efter geografiske steder i Skandinavien og nationalparker. Varemærkets telte laves i slidstærkt stof og giver et perfekt ly fra regn, vind og insekter. Soveposerne er alle opkaldt efter skandinaviske personligheder, og fås i polyesterfiber eller dun og til alle formål helt fra overlevelsesture til at dække almindelige campingbehov. Nordisk liggelagner og luftmadrasser giver god isolering og sikrer nattesøvnen på hvilken som helst tur i det fri, firmaet opkalder fremtidige udgaver efter skandinaviske øer. Det brede udvalg i rygsække og tasker dækker ethvert formål til brug i hverdagen, campingturen eller interrailturen i Europa, fremtidige versioner vil blive opkaldt efter skandinaviske byer. Sidst men ikke mindst, bliver det brede udvalg i praktisk letvægtskøkkengrej naturligt nok opkaldt efter skandinaviske madretter. Virksomheden har et klart defineret firmakoncept og marketingstrategi, som finder inspiration i den skandinaviske konteksts geografi, den vilde natur og dens ekstraordinære mennesker. Fordele ved at købe Nordisk:
  • Bredt varesortiment
  • Gode priser
Nordisk ønsker gennem deres produkter at gøre en forskel på for det moderne friluftsmenneske, og dette må siges at opnåes. Varemærkets produkter excellerer i design og produktionsteknologi og materialiserer sig i smukt, unikt og funktionelt udstyr til forbrugerne.


Brug for hjælp?
Kontakt vores kundeservice: man-fre 10.00-18.00
78 77 40 69
Nyhedsbrev
Registrer dig nu og få en rabatkupon på 70 kr.
Eksklusive kampagner og tilbud venter dig. 4
Tilfredse kunder
Er du tilfreds med vores service? Skriv en anbefaling til andre!
Skriv en anbefaling